Back on track..

..3:e jobb-veckan efter semestern börjar imorgon, löven börjar bli gula och trilla av grenarna, det börjar bli kallt på kvällarna och jag har gett upp tanken på att bada en sista gång för i år.

Men det gör inte så mycket, ser fram emot en förhoppningsvis vit vinter igen, kanske aningen mildare än den förra. Ska fortsätta på förra årets längdskidor premiär tänkte jag. En svensk klassiker kräve rju ett vasalopp, och det skulle ju vara skoj nångång. Då kan det ju va bra att man iallafall varit ute och motions-åkt ett par gånger innan. :)
Det tråkiga är att det inte finns nån Ricci den här vintern att busa runt i snön med. :(
Kommer aldrig glömma våra mysiga fredags-eftermiddagar i snöhögarna nere vid Heikensköldska. Blev en fredags-klassiker, som ett hund-tecken att "nu är det helg".. Och sen komma hem där det är varmt och gosa in sig i soffan. *suck* Saknar tussen massor emellanåt. Kanske dax för en ny snart.. Får se.

Igår var det middag på Indian Paradise, Lucia fyllde 34 för ett par dagar sen och drog ihop lite folk för att äta och surra lite.. Riktigt kul faktiskt och en bra blandning på folk. Maykel och Mello var med och Maykel klämde ur sig den perfekta kommentaren när servitören stod vid bordet. Jag sa att jag tyckte att förrätten (kycklingsoppan) smakade som "varma koppen" och i precis samma ögonblick som servitören kom med x-tra dricka kläckte Mayki ur sig: "Moster, jag gillar inte heller varma koppen!".. haha så skön! :))) Situationshumor!
Sen blev det film-mys hemma hos Siz och Oscar. Vi såg den nya filmen "Salt" som hade biopremiär igår(!) absolut ingen aning om hur den kunde visas hemma hos dem...redan.. ;) Mmmmycket märkligt!

Börjar få ont i halsen och det är skit-trist. Visste att nån var på gång och min vanliga tur med Echinaguard verkar bara ha bromsat förkylningen och sparkat bort den. Ont i halsen betyder ju; ingen träning.. Tråkigt nog. Hade fullt upp förra veckan då det bara blev två zumba-pass och inget annat. Hoppas halsontet försvinner fort så jag kan köra igen. Massor massor massor med löpträning, i lagom mängd.. *hmm* ..hur får man ihop det!?

Dansföreningen har bytt namn från Södertälje Musical Studio till DAZE, Dance And Zumba Entertainment. Mestadels inriktat på Zumba, det har varit fullt ös hela sommaren och det är hur poppis som helst.
På F&S prova-på pass i lördags hade de (enligt den senaste räkningen) varit 150+ pers! *OMG!*
Yess är superduktig som får ihop allting, i höst kommer hon köra 2-3 pass på badhuset och 2 pass på SV.
Plus familjen också.. ujujuj, men det är Yess i ett nötskal. :)

Själv ska mitt fokus fastna på löpningen innan marathon i vår. Det ska bli så kul, men det är en rätt tuff utmaning. Har nog inte fattat ännu hur långt det egentligen är.
4.2 mil(!!) shit, hur ska det gå.. :)))
Som vanligt blir det Emma-tvärtemot när jag vet att det är nånting jag ska göra. Dvs ingen löpträning alls de senaste 2 veckorna(!!) But why.. hur tänker jag!? Eller nä, får faktiskt skylla på annat att göra(!) och den på-smygandes förkylningen som vägrat bryta ut och vägrat ge sig. Förkylning bort bort bort.. sen blir det träna träna träna! :) Simning, styrketräning och zumba som komplement och mindre cykel. Kommer inte hinna/orka med allting annars tror jag.

Kanske kika lite på söndagsfilmen (vad nu det kan va) innan det är sov-dax och ytterliggare en jobbvecka att se fram emot.. Men men, snart är det sommar igen! :) *whiee*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0