Vårvindar friska..

..nu kan man ju lugnt säga att det börjar bli sommar ute, den här perioden man inte vet vad man ska sätta på sig på morgonen. Jacka blir för varmt på eftermiddagen och utan jacka blir för kallt på morgonen.. Vinterskor in i garderoben, sneakers ut.. :) Hmm, måste köpa nya skor..

Valborgsmässoafton i fredags, hos Jimpa.. Vi hade sjukt kul, men lite måste nog censureras, hihi..
Man vaknar, tittar ut och upptäcker soluret och den vita plaststolen som är upphissade i flaggstången och tänker... ...dax att bli vuxen snart kanske... hmm, nope... varför då, bandit-boat har flyttat sig till Jimpas träskmarker... Borde sättas upp varnings-skyltar utanför tomten! Skärpning! ;)

Bandit-boat ja, snart e de dax igen *lalalalalalaaaaaa* 14 maj, två dagars sovmorgon innan årets första "riktiga" fest.. :D Undrar hur det slutar den här gången??? Den som lever får se.. eller te, som kinesen sa.. usch vilket trist humor jag har, det är bara för att jag e så sjuuuukt trött, inatt blev det en sån där "vakna/somna/vakna/somna"-natt.. Simträningen fick ta sovmorgon, heeeelt färdig! Ikväll har det varit målis hela kvällen (och kommande natten) Hela huset sover, så det är dax för mig också snart... ZzzzZzzZzz...

Förra lördagen spelade vi årets första paintboll, jag, Karlsson, Micke, Magnus och Markus.. Ny bana på ing1, hoppas den står kvar till nästa spelgång :/ Lite tråkigt att alltid behöva bygga om den igen.. Klarade mig undan med ett blåmärke på låret...

Annars har det blivit rätt mycket träna, som vanligt ;) Har börjat dansa "House" med Yessica uppe på danshögskolan, Oscars polare Martin har kurs där så vi kilar med av bara farten.. Kul men jättejobbigt, det är 2 h pass och förra måndagen var jag heeeeelt slut efter, hade tänkt löpträna efter för att det är ju "bara lite dans" jo, tjena.. *gosh*

Zumba har också trillat in i vardagen nu, om en månad drar jag och Yess till Åre på Zumba-kurs, det ska startas en Zumba-grupp i dansföreningen och då måste det ju gå's instruktörsutbildning... :)

Bara för att det är så typiskt för oss svennar att prata väder så måste jag ju tillägga att våren är riktigt fin, man kan inte annat än längta till sommaren och semestern :)
Har inga planer alls för i sommar (utom att tävla minst en tri-tävling) och det är rätt skönt.. Solbrillor på och bara glassa runt i största allmänhet, gör det man vill och känner för... Naaaaajs! :D *längtar*

Nattis världen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0