Var jag där? Hade jag kul?

...är nog en rätt bra sammanställning av helgen.. :)

Shit pomme frites, att komma ihåg, festlevern är en färskvara, är man inte van ska man ta det lugnt, har man inte tränat på länge och kör ett stenhårt pass får man träningsvärk, fyyy faaaan vilken träningsvärk jag hade i söndags.. :P
Och så fort man kikar över kanten på soffan hör man "hehehehehe" borta från andra soffan! :( Inte ok!
Ok jag var prutt-full.. Men vem har inte varit det! Du? Den som är utan synd kastar första stenen.. (förövrigt det enda bra som står i bibeln) ;) Kanske inte ska lägga till vanan att köra en fjortis-karate-fylla varje helg iaf! Hmm..

Kvällen började lugnt och stilla... (va fxn skriver jag) Kvällen började med en jäger/redbull grogg a'la Joel hemma hos Jimpa, lite musica, lite skitsnack och allmänt hackande på varandra innan det förflyttades ner till Villa Toscana och invigning av jimpas bastu! 80 graders värme kräver dubbelt så mkt kall öl som annars.. Skön stämning och jag var den enda som vågade mig ut i snön mellan värmeslagen! :) Och Ricci, men han räknas inte för han bastade inte! Hehe.. Vilket inte var så smart gjort ändå, om man ser till mina rivsår på benen jag upptäckte i söndags, vassa snökanter vid plus/minus grader.. Eller så var det Jimmys katt Bandit som gick bananas på min ben under natten.. Kan va så också! ;)

Efter bastu/dusch och lite "lukta gott" i armhålorna så dansades det ner till Vårfesten på hojklubben. Det var kul till en början (dvs den delen jag lite bättre kommer ihåg, haha) och det slutade.. hmm.. ja som det slutade, jag sov gott iallafall.. Men vaknade inte lika gott! :( Ricci ville kissa och äta mat... Det fick han, sen somnade jag om.. Sen ville Ricci gå promenad och bajsa, det gjorde vi, sen somnade jag om, sen ville Ricci kissa, det gjorde vi, sen stupade jag i soffan, sen blev det pizza, cola och soffläge hela dan! Tills man kände sig stadig nog att sätta sig i bilenoch åka hem.. (Vilket borde gjorts typ idag om man frågar polisens alkoholmätare) :)
Tappade självklart bort mobilen så det var bara att studsa ner till Yessica och låna en gammal hederlig tick-tack väckarklocka! (Vilket jxxxa as att ringa då!!! Slå mig hellre med en stekpanna i huvet på morgonen!)  

Har varit ett par dagars återhämtning nu, fan så sliten man blir.. *uscha* Men nu kan det vara bra att slita sig i kragen och göra nåt vettigt, typ diska, dammsuga, tvätta.. Lite som missades.. Ju längre man väntar desto jobbigare blir det! Men det får bli imorgon! Har varit med Yessica nu ikväll och kollat på enbil till henne, lilla familjen växer ju och de får inte plats i lilla shopping-jeepen längre! :/ Dax att skaffa Volvo! Hehe, småbarnsfamilj... hehe..
Men jag ska ju bara knipa igen som t.o.m köpte en röd..hmm, inte ok!

Ricci simtränade igår igen, dutti dutti vovve!! :) Tråkigt nog tror Birgitta att han har ont i sina armbågar också, han gnäller när hon ska strecha ut honom efter simningen. Gnäller som i jag-har-ont gnällning, inte som i släpp-mig-jag-är-trotsig... :( Hoppas han blir bättre med tiden. Jag tycker ju om den där tussen <3 Jobbig som fan ibland men ändå så goooo! Påminner lite om Big Sis' ibland.. ;) hehe.. Hmm..

Åt lunch med Eva idag, vi pratade (eller hon, men jag var inräknad) om att åka tjej-vasan nästa år! Det kan ju vara coolt! :) Man lever bara en gång.. Skulle tycka det skulle va kul att köra en tjej-klassiker.. Men då åkte hennes ögonbryn upp aningen.. Men vafan ska man utmana sig ska man väl utmana sig ordentligt, eller? Vi får väl se..

Natti natti alla goa människor där ute i mörkret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0