Stockholm Marathon & Fotbollsfest

Vilken utehelg det blev, hur skönt som helst.. :)

Det började med Stockholm Marathon i lördags, (jag sprang inte), bäst att tillägga, haha, det hämtades nummerlappar, tittades på mäss-grejer och fikades innan starten 14.00. Jättebra väder, varmt i solen och lite svalare i skuggan, en bra blandning.. :) Innan starten hade det samlats hur mycket folk som helst på alla gatorna, jag skuttade upp en bit på Valhallavägen och kikade på alla som startade, ok, inte alla, var väl runt 20.000 människor som skuttade förbi.. ;)
Sen blev det en tripp ner till city för att skaffa mig ett par solbrillor, kunde ju inte gå förbi alla affärer utan att kika in på några av dom, hehe, blev lite shopping också på sergel och drottningatan.. Shame on me, men tog tag mig själv och letade upp helikoptern på himlen som filmade tävlingen, gick bort mot gamla stan och tänkte ta mig ut på djurgården, men löparna lös med sin frånvaro och jag kunde inte riktigt hålla samma hastighet som helikoptern så jag drog mig tillbaka mot Stadion. På vägen hittade jag också löparna, de som låg i täten iaf.. :) (Ska kanske gå en kartläsar kurs inför nästa tävlings-tittande) Hursomhelst, Isabella "vad-hon-nu-heter" som vann av tjejerna, på ca 3h och 31 min studsade förbi upp mot valhallavägen i högt tempo, imponerande.. :) Klev ju självklart in på fel sida av Sation och fick köra en gammal hederlig plankning över läktarna, press-fotograf området och tävlingsområdet utan att nån av de neonfärgade väst-killarna fick tag på mig.. *muahahahahaaa..* Orkade inte gå runt hela huset, hade gått tillräckligt i mina flip-flops.. Årets första flip-flop skoskav har avklarats fram vid stårtårna.. *yes!* men *aj!*
På hemvägen fick det bli en super-god (inte) burgare på McDonalds, inte på inrådan av mig ;) men är man hungrig så är man, och närmsta Max låg för långt bort så det fick gå.. :) Kaffet och mellanmjölken smaka ju bra iaf!
Hemma igen så va jag såååå trött, inte för att gnälla, fanns nog andra som var tröttare, typ 20.000 andra, men solen och förkylningen tog ut sin rätt och det blev en soff-kväll med hyrfilm och godis.. :) Inspirerad som tusan, dax att anmäla sig till nästa år! *whiee* Va spännande!!

                               

Imorse vaknade jag tidigt och var på ett riktigt löparhumör :) Isnpirerad från lördagens tävling antagligen. Hade tänkt simträna men det blev en löprunda istället, trots slem förkylningen i halsen. Men det gick bra, konstigt att det nästan går bättre att löpträna när man är sjuk, det är väl inte helt i sin ordning va!?
Sprang vägen förbi bårstafältet, ner mot klaffbron, över klaffbron, längs kanalen mot slussen, rundade slussen, sen vattenvägen hem via Heikensköldska. Grymt bra väder med sol och frisk morgonluft. :) Allt kändes bra och hittade det där flow:et, hade gärna sprungit längre men tiden rann ut och det var dax att göra sig iordning för årets fotbollsfest i huddinge med boendena runt södra sthlm. Ska börja springa längre löp-pass, ett måste för att klara en mara nästa år.. :) Inga problem när man väl kommit in i "andra andningen" då känns den som att man flyter fram och kan springa i evigheter, men det kan man inte, för tillslut blir man stel eller får ont nånstans. Men med ett litet steg i taget ska det nog gå bra! :)
Fotbollsfesten var kul som vanligt, kom aningen sent efter att ha kört fel ett par gånger.. *attans!* Men det är inte så punktligt på sånna där grejer så det ordnade upp sig ändå, jag fick hålla i "Målisarna" laget, vilket var jättekul eftersom det så gott som bara var Målargårdare med i det laget.
Susan höll i lite dans och man kunde sparka lite på Huddinges Thaiboxnings killar om man fick tråkigt, det var nog den bäst arrangerade fotbollsfesten hittills, och det är ju såååå kul, och såååå bra stämning!
Lite trött och aningen stressad eftersom jag skulle med Maykel till hans simträning så backade jag ju självklart in med dragkroken i en förbipasserande bil som jag toltalmissade i backspegeln, inte bra.. :( Men det var en lyrisk och glad kille som ägde bilen, så han fick mina uppgifter och skulle höra av sig ifall han skulle ordna med bucklan som blev.. *usch* Tråkigt, men det händer alla nångån!
Hann nästan i tid till Maykis träning.. *phuu* Man ska inte ha massor av saker nästan samtidigt samma dag, det blir bara rörigt.. Efter träningen blev det Bee Movie och fläskpannkaka hemma hos mig medans vi väntade på att Yess skulle komma hem från dansen, tur att vi är grannar, så det inte blir så himla mycket åkande överallt..

Tänkte ge Rambo en chans ikväll, (har inget val eftersom Canal Digital segar med mina kanaler, hempf) men det sägs att den är bra så wtf.. :) Kommer troligtvis somna innan förtexten är slut, är lite sliten av en aktiv, uppbokad men ooootroligt lyckad helg, och all sol sol sol.. Sommaren är här och semestern närmar sig! Fan va fiiiiiint! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0