16 arbetstimmar kvar till s-s-s-seme-e-e-e-ester!!

"Tick tack tick tack.."

Tiden går alltid så sakta när man väntar på något.. Märkligt..
Snart är det semester-time.. Äntligen! Har verkligen längtat till semester i år, vet inte varför, jag trivs med att jobba men nu känns det såååå skööönt att få va ledig i 5 veckor och bara göra vad man känner för 24h om dygnet, 7 dagar i veckan..(!!) YES!
Men det är en del kvar att göra innan man kan börja putsa solbrickorna och stoppa in Gessle i stereon.. Vet inte hur vi ska hinna med allt men det lär väl visa sig till på fredag.. Och det märks på kvällarna, trött trött trött.. :/

Juju.. 

Midsommarhelgen spenderades i Nice. Triathlon-tävling (Ironman) och slappande.. (iaf för mig) hehe.. :) Greeeeat.. Efter mormors obligatoriska sill-lunch skjutsade Yess ner mig till Skavsta.. Läskigt att flyga, men roligt att komma bort en stund.. Landade i Marseille och hyrde en bil på Hertz, det var 17-20 mil mellan Marseille och Nice (vägskyltarna och GPS:en kom inte riktigt överens, nej, det var inte miles på nån av dom.. :P) Kom fram till Nice rätt sent, trots att jag snittade 140 på "alla" vägar.. hmm, körde fel (dumma GPS), och körde mot enkelrtiktat, och åkte buss-fil.. :)  
Hoppas fartkamerorna missade min lilla go-cart där på vägen, det lär väl märkas.. :D
Helt fantastiskt väder hela helgen och det var inte det roligaste att åka hem på måndan, hade gärna stannat ett par dar till ;) En internet-sida skrev att Nice innebar: "Sola, bada, shoppa och dricka vin" Japp, förutom att det var Tri-tävling denna helg så kan man lugnt säga att det var det som var i het-luften därnere.. :)

Yess har startat upp sina Zumba-grupper på badhuset. :) Good 4 her.. Det är riktigt kul.. Värsta draget, kunde varit lite jobbigare tycker jag men tittar man på gruppen efter ett pass så är det kanske lagom.. ;) Är nåt kul kan man hålla på hur länge som helst utan att bli trött :)

Mycket träning nu, tyvärr har mitt vänster-knä kackat ihop lite, har sprungit på IP nu en gång och det kändes bättre, inte lika kul som att springa i stan eller i kusen/tveta/gröndal men wtf, det är löpning! Me like.. :)
Ska köra ett par pass styrketräning i veckan och bygga upp lite stöd runt om knäna.. Och hoppas på det bästa! :)
Annars är det kalas-väder för cykel.. Var ute en sväng ikväll, förutom att jag svalde ungefär 37 olika sorters flygande insekter och höll på att kvävas minst 2 gånger så var det riktigt nice.. Varmt och soligt.. Bra musik i lurarna och sista milen hittade jag det där flowet som jag saknade i början... Häääärligt!
Så nu, trött och nöjd med ena ögat på TV:n Spanien - Tyskland i semifinal i fotbolls vm.. :) Spanien leder med 1-0.. Tror ändå Tyskland kommer vinna! *hoppas hoppas hoppas*
Simningen: Har kört första ute-passet i Måsnaren i söndags.. Varmt i vattnet, iallafall vattnet i våtdräkten.. :) Och kul att simma ute, får bli styrka inne (paddlar och platta m.m.) och distans ute.. :) Älskar det här vädret och att man kan vara ute så mycket.. speciellt att träna ute.. Vintern är ju trist på det sättet, simma fungerar ju i badhuset, löpning kan fungera rätt bra men tråkigt om det är slask eller för mkt is.. Cykel, hmm.. ingen cykel på vintern, kanske sträcker mig till ett(!) spinning pass.. Skärpning!
Meeeen, nu är det sommar, då ska man inte tänka på vintern!

Snart SEMESTER och det kommer bli en KANON-SOMMAR! Känner de på mig!!!! :))))





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0