Snart e de dax igen!

Julledigheten går mot sitt slut.. Ett nytt år står för dörren! Shit, jag kanske borde börja skriva dikter. ;) Hehe..
Ska bli både skönt och jobbigt att börja jobba igen. Våren känns spännande med Ricci och vad som kommer hända. :) Det jobbiga är självklart inte jobbet i sig, jag trivs fortfarande som fisken i vattnet, men den här julledigheten har varit allt annat än ledigt känns det som ;) Och det är enbart Riccis fel :P
Det har varit tidiga mornar och full fart hela tiden, han blir större och kräver mer och mer. Vilket inte är fel, jag har aldrig varit ute så mkt som på senaste tiden och det har gjort mig mycket piggare och känner mer "feelgood" men den jobbigaste valp-perioden har väl inte börjat ännu. Så det kommer som sagt bli en krävande men rolig vår, trösten är ju att det lugnar ner sig med tiden, som med alla "barn", men jag förstår varför rekommendationen är att man ska vara två när man skaffar hund. ;) Man borde kunna ansöka om valp-ledighet, som man söker mamma-ledighet. Hehe..

Det som drabbas mest tvärr är ju ens "sociala liv" är det inte egen träning så är det hundaktivering. :S Och när väl allt är avklarat för dagen så är man så trött att man knappt orkar borsta tänderna.. Hmm.. Men jag trivs rätt bra, kommer väl bli eremit, med skägg(!?) vårta på näsan och käpp.. *Gahh!* 

Det är helt enkelt ett nytt steg i livet (ehm, inte eremit, de va ett skämt) ;) och jag är egentligen så trött på att springa på krogen och ligga bakis hemma så det är nyttigt med en ny väg.. Och se vart den leder! 
Haha, bara för att jag tänker på det så känns det "Hmm, de e fredag, skulle va rätt skoj att dra ut och shakea lite.. hmm..." men det är enbart för att jag tänker på det! Imorgon skulle jag ångra mig, garanterat! Det är mer värt att kunna orka va ute och "frilufsa" imårr'n! Kanske ska bli medlem i fjällräven.. haha..

Jag och Jimpa spelade lite NHL hockey i tisdags och drack ett par bärs, jättekul! Men det är helt otroligt att jag blev nästan bakis och seg som faan i onsdags, av bara 4-5 bärs! Totalt förgiftad! Märkligt, min kropp är inte längre van vid alkohol... :( Stackars den! 

Ska börja spåra lite med Ricci. Imorse var vi ute och pulsade i snön ute vid bastmora. Det är nog ingen som går där längre, såg bara ett och annat fotspår i snön men annars helt öde. Provade lite köttbulle-spår i snön och han förstod grejen! :) Och tyckte det var jättekul att släpa nosen i snön! Vad gör man inte för lite köttbullar! 
Sen blev det hemåt för lite frukost och hämta upp Mayki, vi drog till fågelkärret och åkte skridskor, efter det blev det macka och varm choklad hos mormor! *Mums!*
Sen en tur med Ricci i kusens backe, vi ska prova lite löpträning nu framöver.. Simträning blev det också en sväng på badhuset. Lite orkeslös så det vart 800 m sen gav jag upp!
Verkar som det bli allmännt soffslappande ikväll.. Kanske kilar ner till syster-yster på lite fredagsmys om inget annat spänande dyker upp! :) Det är juh ändå premiär för let's dance ikväll! Hmm, 3 000 000 vuxenpoäng till tack!

Men det kan vara bra, ska upp rätt tidigt imorgon (som att man hade fått sova annars;) Hmm, ska ut till Tveta och åka lite längdskidor med Kjelle och Konrad från Tri-klubben, var år och dar sen så det blir en mjukstart! Förhoppningsvis så kommer jag kunna åka lite med Ricci iår. S´ka skaffa en riktigt bra sele till honom, som han kan ha både till drag och till skidåkning. :) 

Nu bli're kaffe!

Tjing!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0