En ny tvåfoting har kommit till världen!

I onsdags natt föddes en nu liten tjej till våran underbara, fantastiska värld, eller hur var det nu.. En underbar, fantastiskt tvåfoting kom till världen, så ska det stå! :)

I tisdags natt kom telefonsamtalet man väntat rätt länge på.. Full fart in till BB, men det drog ut på tiden kan man säga. Vid halv 7 tiden på onsdagsmorgonen så var både Yess och bäbisen så pass trötta att det blev lite lugnande morfin och en sovstund, då passade jag också på att åka hem och få lite sömn, efter att tussen fått mat och en morgonpromenad. Det var lättare sagt än gjort att somna så det blev en timme bara sen var det upp och åka tillbaka till BB, äta och sen studsa till jobbet.. Lite trött i mössan :S
Efter jobbet tillbaka till BB resten av kvällen, duktig vovve man har som inte flippar ut för att han inte får sin vanliga 100% uppmärksamher! *Love you Tussen* <3
Men vid halv tolv, urhungrig, trött och bokstavlig talat svimfärdig gav jag upp.. Hade ju en tuss som inte klarar sig själv och en morgondag att tänka på, så jag missade själva förlossninen... Men Oscar var med Yess på BB, och några timmar senare behagade Melody titta ut! Riktigt starkt jobbat syrran! Du e bäst!

Blev en vecka som var rätt rörig, man kan tycka att man är så himla flexibel i det mesta men när ens mat och sovklocka börja ticka i otakt blir det rätt jobbigt faktiskt. Mat mitt i natten, sova när man kommit hem från jobbet o.s.v. Bra med en lugn och stabil helg att vila upp sig på :)

Var hos veterinärenmed Ricci i tisdags för att röntga hans höfter. Han går ju som en påse skridskor emellanåt så det var dax att kolla honom. Fick inte det roligaste beskedet tyvärr, hans höftkulor ligger inte ordentligt i skålen, och skålen är inte riktigt en skål.. :( Han fick smärtstillande/inflammations-dämpande utskrivet så han ska äta det ett par månader nu, ta det lugnt, och hoppas att han börjar gå ordentligt och bygga upp sina muskler runt höfterna, så att det kan stabilisera upp honom. Annars ser det inte ljust ut för tussen.. :(

Helgen har varit riktigt soft, kilade över till henke på fredagskvällen, drack en bira och snackade lite skit, riktigt kul och fastnade kvar lite för länge, iallafall i Riccis smak. ;) Svårt att slita sig när man börjar tjattra om det ena och det andra, var jättelänge senvi sågs och det har hänt mycket sen dess, tar alltid tid att uppdatera! :) Hoppas nu att det inte tar ännu ett år innan vi ses igen, haha.. Har saknat honom emellanåt, vi hade riktigt kul när vi jobbade ihop, även om vi hade mycket skit på jobben så gjorde det inte så mycket, då kunde man ju bara skratta åt saker när det var som värst! :) Ofta träffar man inte folk via jobbet som man fortfarande har kontakt med efter att man slutat jobba ihop, men sen dyker de små guldkornen upp som man vill aldrig ska försvinna ur ens liv.. Så mig slipper du aldrig henke! ;D haha..

Lördagmorgonen var det upp tidgt för att agera flytthjälp, gick rätt smidgit och vi var klara strax före två. :) Men när man haft en flyttdag så är det lite som vaccin mot att man själv skulle gå i flyttar tankar.. Det är fan inte kul! Sen blev det bara hemma-mys under eftermiddagen innan Jimpa trillade över, vi skuttade upp till heron och tog en bio, I love you Phillip Morris, den nya med Jim Carrey, har väl sett bättre :/
Alex och hans kompisar hade fått äran att låna min lya för lite öldrickande samtidigt som Ricci fick lite sällskap medans jag var borta, hade förväntata mig att min lägenhet skulle se ut som ett mindre slagfält när jag kom hem, men de hade skött sig riktigt bra! :) Det gillar vi!

Imorse försov jag mig nästan, skulle öppna våffelstugan kl.10.00, vaknade av att Ricci slet i mitt täcke och då var klockan 09.30.. *Ouups* Full fart upp på fötter, ge tussen mat, bajsa tussen, in i bilen och klarade mig med en 5 minuters försening, fick kompensera Riccis kortis promenad med en tur i fårhagen efter våffelgräddandet! :) En stressad morgon, hatar att försova mig.. Det kan förstöra en hel dag!
Men, men.. nu blir det lite chips och film i soffan, sen ska jag skutta till jobbet och solfilma bakrutorna på bilen och sen blir det söndags-middag hos syrran *Mums!*

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: jessica

Gumman Ricci kommer att blir bra, han har ju dig kan inte tänka mig någon annan bättre matte till honom än dig gumman!<3

2010-03-01 @ 22:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0