2 överaktiva i en 2:a!

Yes!!

Äntligen back on track!

Efter några dagars magsjuka är man på gott och ont på fötter igen!
På gott: Det enda bra med magsjukan är när man blir frisk, man blir så inåthelvete frisk! :D
På ont: Man smittas även efter det är över och måste hålla sig borta från andra tvåfotingar! :(

Man blir såååå överaktiv, och man har en vovve som är såååå överaktiv efter att ha varit en otrolig duktig hund under de senaste 3 dagarna som jag legat still och haft ont, ont, ont! I magen och i kroppen! Usch.. Själva kräksandet är ju rena barnleker till skillnad från efterföljningarna. *Hua*

Long time no see i bloggen förövrigt, tiden räcker inte längre till för att vara aktiv i cyber-världen, förutom lite facebook:ande hit och dit! Men det är ju alltid kul att uppdatera lite så man kan titta tillbaka om ett år för att påminna sig om att ingenting har hänt detta år heller ;) eller...!?


Har varit ute och fotat lite bilder på Ricci. Yessica tjatar ju om att få tillbaka sin katt-tavla (nej det gör hon inte) så jag ska reda ut alla bilder och göra en tavla på honom att hänga upp istället. Kan verka lite klyvet att ha en stor tavla på en exotisk orientalisk katt, när man har en ursvensk polarhund springandes runt hemma. :)

Hihi..

På tisdag ska Ricci till veterinären och kolla in hans bakben :/ han går konstigt speciellt efter att han har vilat eller varit ute och sprungit i skogen, får hoppas att det inte är nåt alltför allvarligt. *orolig för tussen*
Men man ska inte oroa sig i onödan innan man vet! Finns ingen anledning..

Läget är uttråkat och rastlöst så man får väl passa på att gnälla lite, blev så otroligt irriterad igår, fast inte förrens efteråt:
Jag träffade på Yessica utanför hennes hus när jag kissade Ricci och stod och "informerade" henne om en sak. Ricci var med och var (som de senaste dagarna förståligt) rastlös och det är hur kul som helst när det händer något! Då kom en "dam" förbi som har två hundar som vi känner sen innan (inga namn nämnda) som gick förbi med sina hundar och Ricci blev superglad för att träffa sina kompisar, och blev lite studdsig och fladdrig men på avstånd. Det jag fick av "damen" var en rätt syrlig kommentar, som jag först inte reagerade på eftersom jag höll på att säga en sak till Yessica.
Hade det klivit förbi en lirare med två pitbull som jag inte kände så hade jag självklart kommenderat Ricci sitt/stanna -han kan det! Man undrar ju vad folk har för problem ibland, och varför de måste gå ut över mig. Folk som är hundrädda förstår jag, då kan man ha åsikter om en hund ifall den till synes ser okontrollerad ut. En hund som man inte känner.
Vi känner varanndra rätt väl vi har lekt och gått promenad ett antal gånger, Ricci är ett yrväder men ett yrväder under uppfostran och det går jättebra framåt.
Bara för att hennes urklämda tepåsar till hundar inte tillåts bli glada eller göra lekinviter så är det en uppfostran hon kan hålla för sig själv, jag vill ha en hund som är en glad hund och som tillåts va busig så länge inget annat sagts. (och jag hade inte kommenderat honom nåt) 
Har däremot sett hennes uppfostran, hon slog sin hund och slängde ner den på marken när den inte kom på en inkallning. Och vad folk en säger så är det inte okej tycker jag. Man kan ta tag i hunden men inte slå den!
Man kan ju förstå då varför hennes barn och barnbarn som bor i området är som de är.. (inte heller några namn nämnda)... (tidigare grannar till mig, inte skottat ända fram så att säga!) 
M.a.o Sålänge ditt barn inte genomlevt en vinter utan att äta gul snö så kan du hålla igen kakhålet!! Ska det vara kritik ska det vara konstruktiv kritik! Och stanna och säg den till mig face 2 face och inte i förbifarten! Usch.. Irriterande.. Får väl vara glad för att jag antagligen är gladare än hon iaf! :)

Så nu är det borta! :)

Nä, nu ska jag käka lite igen.. :) Lite hungrig nu efter ett par mat-fattiga dagar! :/
Ricci ska också få mat, och om han försöker smita undan "varsågod"-kommandot så sparkar jag ner honom och armbågar honom i magen så att han aldrig vågar göra om det!! ;P *äää ja e int' bitter!*







Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag Älskar dina bilder som du har lagt upp på Ricci ocg på dig det passar så bra till färgerna, det ser ut som det är hans sida liksom...förstår du?? haha

2010-02-18 @ 11:06:22
Postat av: Anonym

dags för nya inlägg snart :P

2010-02-22 @ 22:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0