Föreningsliv, Finlandsfärja och Feber!

Förra helgen spenderades på en finlandsfärja med styrelsen i HIF. Jag sitter inte i styrelsen men blev ändå medbjuden på konferens-kryss. Kommer troligtvis inte sitta där heller, tar för mycket tid om man väl börjar engagera sig. :P
Det var hursomhelst jättekul, började med att släpa sig ur sängen vid 5-tiden och kila ner till Yess och sätta på en kanna kaffe, rycka henne i öronen så man kunde få skjuts ner till centralen där vi skulle mötas upp.
Allt gick smärtfritt och eftersom jag är helt ny i HIF och bara hade träffat ett par personer en eller två gånger tidigare var det bara att koppla på mingel-charmen, d.v.s. börja dagen med ett glas skumpa till frukosten.. ;)
Det serverades och är inget jag kan rekommendera så tidigt på morgonen, även om det kändes lite lyxigt. :P
Dagen fortsatte med "föreläsningar" och grupparbete om hur man bäst sammarbetar och får en förening att gå framåt. Intressant, lunchen va det heller inget fel på, oxfilé, rödvinsås och klyftpotatis och hela kalaset sköljdes ner med rödvin, klockan 12 på dan *huga* Fick nästan ont i huvet bara av att se flaskan.. :S
Och huvudvärken kom, på eftermiddagen.. Usch..
Blev riktigt dålig, och efter middagen på kvällen blev det bara en bärs och sen nattinatt.. :(

Mådde torr-öken på morgonen och det enda jag ville var att komma hem, tur att det inte var en kvällskryss..
Kom hem vid halv 8 på morgonen, och sen blev det horisontal-läge i två dygn, feber och huvudvärk, fy faan för det!! Sååå trist och sååå jobbigt! Som tur är så har man en snäll men bacillrädd syster som på avstånd kom förbi med en rulltårta så man fick nånting i magen.. :) Pusssyrran!

Framåt tisdagkvällen mådde jag bättre och kunde inte sitta inne, eller still heller så det blev stor-städning (på en halvsjuklingsnivå då såklart) och sen gympa med Hif på kvällen, andra träningen och det blir bara roligare och roligare, men jag höll mig i stillhet under träningen så jag agerade fotbollsdomare.

Onsdag var jag tillbaka på jobbet igen. Gick lite segt men funkade, kan inte va hemma om jag inte är däckad även om det är bra att vila upp sig en dag efter feber och bla bla bla.. allt som farbror doktorn skulle säga..

Har varit trött och seg hela veckan och i fredags fick jag en känga förkylning till så det går lite upp och ner kan man säga.
Hade ju lovat att ta pass på Målis fre/lör eftersom det är så många sjuka(!) trodde jag skulle bli bättre men ja, man ska inte tro så mycket..

Det gick bra iaf, att jobba på Målis är ungefär som det var att bo hemma hos syrran, dvs disk, tvätt, städning till alltför många personer än vad man har lust och ork till, fullt liv och massa "kan du, kan du,kan du" ;) men som uppvägs av samma familjekänsla och mysighet som man alltför ofta saknar nuförtiden. :/

Hmm..

Slutade vid 19.00 idag och då blev det hem och hoppa in i duschen, ner till Yess, hämta upp Alex och sen full fart upp till Heron City för att kolla på nya "Flickan som lekte med elden". Den var bra! Ska bli kul att se nästa och sista! :)

Imorgon blir det flytt-hjälp åt Jimpa som äntligen fått nycklarna till sin lilla stuga i Trosa. Får nog antagligen sovmorgon eftersom det tydligen var fest ikväll... ...igen! ;) Tur att nån är nykter och ansvarsfull! *haha*
Sen är det möte med trädgårdsgruppen här i huset på kvällen, tror det var den gruppen jag skulle ingå i.. :S
Bäst att fråga Astrid, hon verkar ha koll på det mesta..

Nu blir det sova, tror jag, sov 9 timmar inatt så jag är inte direkt trött.. ..but I'll give it a shot.. Trist att inte ha tv i sovrummet längre. Va ska man göra? Läsa en bok?

Ja kanske de..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0