...jo'rå så att...

...då va de höst igen! :)

Helt gult ute, jättefint när det är soligt tycker jag.

Har smått börjat hitta tillbaka till utelivet igen, och det känns rätt kul faktiskt. Har funderat på om det inte är lite årstidsrelaterat, på sommaren när det är fint ute och vanligt folk går ut och festar hela natten och sover hela dan (skulle iaf jag göra) så känns det bortkastat att ligga bakis när man kan hitta på så mycket annat skoj. Men nu på hösten så kan man ju ligga hemma en söndageftermiddag och dra bakis och skakis, vad hade man annars gjort? Legat hemma och dragit fast utan bakis och skakis!?...antagligen..

I lördags var det middag hemma hos Mackan, grillad fläskfile med rödvinsås och potatisgratäng *mums* Hatten av för den middagen, funkar alltid. :) Sen var det Nyköping som gällde, aningen runda om fötterna trillade vi in på Tellus, ett av de "bästa" ställena i Nyköping tydligen. Mackan hade förbokat VIP-hörnan, så när vi kom in stod det 2 helrör och massa groggvirke och väntade på oss i mys-sofforna. :) Kan verka lite "brattigt" men jag ska erkänna att det var rätt skönt att ha en egen hörna att komma och gå till under hela kvällen.. Kom nånstans till insikt med att jag är sjukt kass på att ragga, pratar man med nån "intressant" lirare så är det ju oftast att man råkar trilla in i diskussionen av en eller annan anledning, men att bara gå framoch säga hej, det händer ju aldrig. Tills nu, den magiska lördagen :) Jag har tagit ett steg längre i raggningsvärlden, jag gick fram och pratade med folk jag inte kände, eller inte folk, men iaf två utstuderade snyggingar. Och yes, jag fick inte ett dra-åt-hexxxte-jag-vill-inte-prata-med-dig av nån. Pluspoäng till mig! ;) Däremot var kanske jag mer; du-min-grogg-står-och-väntar-men-vi-kanske-ses-senare aktig, men poängen var ju inte att hitta drömprinsen, utan att utveckla min raggningsnkompetens och jag tycker jag gjorde bra ifrån mig! *klappa huvet*
Hade iaf jättekul, och det var bra träning inför bandit-boat som närmar sig med stormkliv! :DDen 13 November smäller det.. *whiee*

Annars har veckan varit lugn, ingen HIF gympa (höstlov) men lite träning har det blivit, fått ont i halsen igen :(
Jxxxa förkylning.

Nu ikväll trillade Jimpa och Jojje in på lite mozzarella-paj och en Tuborg, eller två. :) Super-najs!
Fick en blomma <3 Ja, jag erkänner det är nåt med tjejer och blommor.. Man blir glad! Varjue gång jag ser den kommer jag ju omedvetet att tänka på 2/3 av trion och bli glad för att man tänker på dom.. Det är det som är grejen med blommor! Eller....!? En liten tvåsekunders analys bara.. ;)

Nu ska det sovas, imorgon är det en dag kvar innan nästa fredag! *yeah*
Men den blir lugn och nykter, för mig iaf.. Man kan ju inte va oseriös varenda helg! Eller...!?

;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0