Östersjö-dreggel & Hund-dreggel...inom en vecka!

Har blivit med valp... <3 En sån med 4 ben och hår... Nej, ingen Tjenobyl-syrian till pojkvän som jag fått en fråga om, utan en hund.. Han heter Ricci, är snart 5 månader och en stor Siberian Husky valpis! Jättego.. Men nu börjar väl snart tiden då det ska avgöras om det är han eller jag som ska hålla i trum-pinnen... Vilket ska bli jag, efter en hel del utmaningar kan tänkas.. :)

Förra helgen var det Bandit Boat 8, nästan lika galet som vanligt. Aningen lugnare kanske, det ända som direkt hände var att vi fick böter för rökning i hytten. Hmm.. nicht gut! Va fan, på B-båtarna kan man t.o.m ana att kapten sitter och puffar på en cigg på styrdäck.. Men jaja, sånt händer.. Annars var det jättekul! Fick äran att träffa Bam från Viva La Bam, hans bror spelade i CKY, ett av banden som spelade under kvällen.. Jättecoolt! Tycker jag.. Så jag skålade och såg nog allmänt onykter ut, som vanligt.. Hehe, vi började ju självklart på Jimmys Steakhouse. Jag, Jimmy, Joel, Lill-Darin och Patrik och Mackan.. Mätta och glada hoppade vi på båten.. Sen var det party till 06.30 på morgonen. Sen sova till halv elva typ, in med lite kokta k-bullar, p-mos och b-sås sen var det igång igen, mackan tog in 3 shotbrickor under en halvtimmes tid så det tog inte lång tid innan det satte igång igen :) Hade planer att gå ut i sthlm, men vi delade taxi med trosa-bor och åkte hemåt på kvällen. Med ett stopp på Max i Huddinge. Jag var totalt slut så det var så skönt att komma hem och bara somna in, blinkersen satte igång vid halv tio så det var bara att knäppa av tv:n och sova.. Sov grymt bra den natten. :)

I veckan så har det hänt en del, i onsdags åkte jag och hämtade min valp. I Oxelösund, i spöregn..

Så hela den här veckan har gått till att lära känna honom, han verkar jättefin så det var nog ett bra köp. Men det är ju alltid lite omställning att ha en hund med sig överallt nu. :) Han är inskolad på jobbet också, han och Freddes hund har lekt och busat. Och så har det blivit mycket sova, så han är nog rätt lugn.

Idag har vi varit ute i stugan och träffat Pepsi, mormor och Kurtan. Det gick väl lite sisådär med invänjandet. Men de ska träffas fler gånger nu i veckan så förhoppningsvis blir dom kompisar tillslut. Skulle ju underlätta en hel del. Passade på att bygga en hemmagjord hundbur också, med lite ståltråd, kompostgaller och framvikta baksäten. Så min bil är nuförtiden en 2 personers bil, utan bagage ;) Han ligger bra därbak och hoppas han slutar försöka kättra fram så räcker det faktiskt med en Ford Ka till en relativt stor hund! *Jippi Ja!*

Nu ska det dammsugas lite hundhår och lera från vita mattan, sen blir det promenad, mat och kanske filmkväll med Jimpa. Ska se Transformers *urk*... ;) Hehe.. Men har man kovat så har man.. Hmm..


Hej Hopp!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken fin vovve...Hoppas allt går vägen med den lille ;)



kramkram

2009-11-27 @ 13:00:23
URL: http://candywoman82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0