Långhelg & Träningsläger

Kristihimmelsfärd.. Man hör ju på namnet vad det är frågan om, men bryr jag mig...??

Nope!

Ingen himmelsfärd för mig, men ändå en riktigt bra långhelg.
Det började redan i onsdags när man kommit hem från jobbet och löp-passet. Då var det bara att studsa in i duschen och göra sig iordning för Tullens öppnande i Trosa. Kul och mycket folk när tullen äntligen öpnar tänkte jag, men nope ytterliggare en gång..
Var väl ungefär 5 stycken där, vi mötteupp Joel vid Jimpas föräldrars båt, drack en bärs och snackade lite skit, sen kilade vi vidare till Fyren, va inte så livat där heller så det blev en sväng på troa stadshotell och sen avslutades kvällen på sportbaren..

Under torsdagen var det dax för att sjösätta Jimmys båt och första wakeboard-turen. :)
Allt gick smärtfritt och snabbt. Vi glassade runt lite och åkte ut till Askö, Joels brorsa var där med sina kompisar. Jimmy hoppade i sin våtdräkt och lyckades starta från stranden på brädan och även med vattenskidor, han ramlade inte en enda gång och höll sig torr, vilket nog va rätt bra, annars hade han nog dragit på sig en riktig förkylning..

                                           


Helgen fortsatte för min del med träningsläger med Triathlonklubben i Malmköping.
Vi åkte under fredageftermiddagen och man hann knappt lämna väskan på rummet innan träningen började.
Vi "mjukstartade" med löpning, intervallträning och sedan en simtur i den intill liggande sjön. Rätt ok faktiskt för att vara ca 14 grader i vattnet. Självklart våtdräkt på! :)
Resten av kvällen blev lugn, vi åt middag och snackade skit ett par timmar.
Lördagmorgonen startade med ett morgon-löp-pass på 30 minuter innan frukost. Frukost åts och sen var det dax att hoppa upp på cykeln för en heldag cykling till Katrineholm ToR. Vi cyklade 10 mil på 6 timmar, men med lunchpaus i Katrineholm. Riktigt skön cykling, men sista milen cyklade jag in i väggen och då blev det riktigt jobbigt.. Men det ska vara jobbigt att träna! ;)
Efter cyklingen var det återigen simträning, så på med våtdräkten igen och hopp i sjön! Blev ingen superavancerad simning, jag avbröt och gick och hjälpte Ulrika med maten istället.
De andra campinggästerna var lagom glada när vi barikerade köket med storkok för 12 personer under middagstid, haha..

Alla var rätt trötta efter dagen som gått, speciellt dom som cyklade 18 mil, men vi lyckades ändå samla ihop alla för en beachvolleyboll match efter maten. Blev riktigt lyckat och vi spelade i närmare två timmar, vilket var rätt tufft efter dagens träning. :)

Sen var det nattinatt, iaf för mig. Var huuuuur trött som helst och sista dagen, alltså idag blev det träningsuppehåll för mig. Allmänt trött i kroppen, ont i axeln o.s.v. hejade jag på när några på klubben körde ett mini-triathlon. Olympisk distans.. Riktigt imponerande att dom orkade, men sen ligger ju alla några år före mig i denna träningsform, så nästa sommar kanske jag orkar med hela vägen ;)

Kom hem i bra tid och nu ska jag spendera kvällen på att göra absolut ingenting. Fortfarande lite sliten, men det spelar ingen roll, hade jättekul, speciellt kul var det att lära känna folk på klubben lite bättre, annat än att man ses i poolen och på cykeln under vanliga träningspass. Det lossnade lite så nu blir det nog mycket mer träningspass att köra ihop med andra utöver klubbpassen... *whiee*

Nattinatt!

Buss & Kran

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad du är duktig!!! Hejja hejja!!! Önskar jag hade den diciplinen samt att jag hade den orken och lusten förstås : ( Jaja det blev lite styrketräning på sydpoolen igår iallfall :) Må väl! kram/LInda

2009-05-28 @ 22:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0