En seriös träningshelg..

Var på cykeltjänst och hämtade min nya racer i fredags. Guuuud vilken skillnad från att trampa omkring på en sne-hjulad gammal MTB... :)

Riktigt skoj!

Var samling utanför sydpoolen kl.09.00 i lördags morse, och självklart hade jag inte hjälm på mig och fick arga blicken från ett par klubbisar.. *Hmm..*
Fick låna en hjälm utav Ulrika som bor precis bredvid badet så det löste sig ändå. Men ska väl skaffa mig en..
Trodde jag inte jag skulle klara av passet så pass bra som det ändå gick, med tanke på att förutom jag så är det bara en tjej till som är ganska rookie på cykel. Men det rullade på, ut gamla vägen till Järna, sen genom Järna och gamla vägen till Nykvarn och sen hemåt Södertälje igen. Det blev ca 5 mil sammanlagt och det får man ju vara nöjd med första passet.. :)

Det är ju inte så konditionskrävande som man kan tro att cykla, däremot fick benen en rejäl omgång. Kom knappt av cykeln när jag kom hem..
 Eller jo, det gjorde jag men det var lite segt.

Sen var det bara att ta en dusch, äta och åka ut till Järna igen. Joje och Jimpa höll på att montera wakeboard-tornet på Jimmys båt.
Tanken var tt jag skulle polerat Joels old's under tiden, men avsaknaden av poler-trissor och polermedel gjorde mig till designer av båten istället.
Eller designer är väl lite att ta i, men jag mallade iaf av "flasharna" på sidan av båten som kommer bli i svart istället för silver, passade också på att ta bort stripsen runt om.. Satt som fxn och mycket klister blev det att ta bort, så det tog sin lilla tid..
Men ungefär samtidigt som dom fått på tornet var jag också klar...

Sen var det bara hem och grilla... Trodde jag, men så blev det inte riktigt. Carlos lånade grillen förra helgen och den har varken hämtats eller lämnats så det fick bli en repris av lunchen.. :)

Träningen satte sina spår av mig igår, var riktigt trött så kvällen spenderades i soffan framför "omaka par" (en svensk teater från typ -91, skitkul) med lite godis och ostbågar... Ja, allmänt slappande..
Somnade vid 10, halv elva tiden, så imorse var man pigg och glad och stack hurtigt iväg till badhuset för ett simpass. *whiee*

Nu är det frulle-dax sen blir det en tur ut till mormor och Kurtan i stugan med lite korv-grillning och allmänt skit-snack.. Eventuellt får man väl spana in brons-matchen som Sverige spelar i eftermiddag...

Som sagt, en nykter, rolig träningshelg... :)
Kommer nog inte hålla hela sommaren men nån gång ibland kan ju vara nyttigt..

;)

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad duktig du är Emma! Ska du göra nåt speciellt eftersom du tränar så mycket? Ha det fint/Linda

2009-05-12 @ 09:10:58
URL: http://candywoman82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0