Värsta tempot men med mycket energi! *Whiie*

Har hoppat ner i soffan efter en helkväll i Hammarby-backen med snowboard, varm choklad och Pablo. =)
Stackars kille, andra gången han åkte och nästan bara is och iskristall-snö i backen! Han kunde inte ens sitta i bilen påvägen hem.. =oP Känns som att vintersäsongen är över och att det får börja planeras inför vårens och sommarens galenskap istället! Men de e ju inte dumt det heller..

Dagarna går fort nu och man måste ju ibland ta 5 minuter och bara varva ner för att tänka igenom saker och ting. Men det är bara kul, till skillnad från för ett par veckor sedan när jag var helt slut och energilös!
Tror det kan ha med min insats i Triathlon-historien att göra! =) Det är riktigt kul! Tar rätt mycket tid, blir många pass eftersom man måste få in alla grenars träning på en vecka, men eftersom jag är en sån som mår bra av att träna, och verkligen mår skit av att inte träna så passar det ju rätt bra ändå...

Men man ska ta vara på tiden så att den inte bara försvinner och man en dag står där och undrar vad man har gjort, därför är det ett hett tips att blogga! =) Då kan man alltid gå tillbaka lite och tjuvkika om man undrar..
Yess kläckte ur sig en rätt smart sak när vi satt och åt lunch och allmänt pratade om livet, vilket var följande: "Det är medans man är ung och i nuet man bygger upp hur man vill att ens framtid ska se ut" Enkelt men smart, väl vald ord att tänka en extra sekund på. Det gäller ju faktiskt överlag allting. Familj, jobb, träning m.m. Och man ska aldrig göra nåt, och framförallt avstå från nåt som man kanske kommer ångra senare. Och även om det går åt skogen, så vad gör det? Så länge det inte är på någon annans bekostnad.. =S Man ska inte va rädd för att öppna eller stänga dörrar, alltid leder det nånstans! =) För mig är det egentligen en självklarhet, jag lever lite så, ävenom det kanske kan bli lite för spontant ibland.. Hmm.. Finns några historier att välja mellan.. =)
Men man kan ha det i bakhuvet iallafall, känns ibland som det är lite lätt att bara fastna i rutinerna och flyta med strömmen och låta tiden gå utan att göra nåt åt den.

Usch vad filosofiskt det blev...

Förra helgen rockade, jag, Jimmy och Joel (Trion) va på hoj-klubb i Trosa efter att vi avnjutit en god Joel-middag bestående av Stinas kyckling, Boil-in-bag ris och pås-sås.. Haha, nä jag skoja bara Joel, det var faktiskt jättegott! =)
Sedan bar det av till Trosas industriområde och den lokala svartklubben ;) Rätt mycket udda folk, men det är ju nästan alltid dom som är roligast, och lite udda live-band kanske så rullade kvällen på. Vi hade skoj och som vanligt blev det väl kanske en och annan jäger för mycket.. Hmm.. Tanken var väl kanske att det skulle blivit en vinyl-efterfest, men den blev rätt tunn.. Några stycken hängde i Jojjes vardagsrum ett tag men  sen kom stora pekfingret fram och dom fick sussa hemåt. Själv dunade man in på Joels trasiga bäddsoffa bråkandes med Jimpa om vem som skulle få ha Joels sovsäck som täcke.. Det blev jag.. *Vilken gentleman, =) man blir nästan tårögd* Men hade jag kommit på vad jag kom på dagen efter gällande sovsäcken så hade jag nog kunnat avstå den... *host host* Man kan väl säga att den inte riktigt varit sig själv sedan midsommarfesten på Askö förra året.. Haha.. *End of story*

Mådde som en drottning dan efter, tror ingen var riktigt bakis faktiskt, så det fick bli en Hannas fika innan vi rulade hemåt, första stunden på en uteservering med en kaffe i handen. Riktigt nice, där kom sommarfeelingsen! Snart kommer den...

I övrigt är det som skrivet mycket träning på schemat, så när man kan får man klämma in en och annan kompis-fika och lite familjemys. Knåpigt med tiden men det går. Hade natten i natt på Målis och jobbade där måndagkvällen också så jag har först nu kommmit tillbaka till det vanliga livet.
Vi håller på att försöka sy ihop lite paintboll spel till helgen. Om vi får ordning på banan på fredag =S *hoppas*
Skulle va kul nu när det börjar bli soliga dagar =) Blir nog en tur till Linköping också, Jimpa ska kolla in Wakeboard-torn till båten och jag ska kolla på våtdräkt och flytväst... Joel ska ... ... ... ... ... ...! =) Ha, det får man fråga honom om! Hehe..
Ska ställa in mig på en nykter helg iallafall! Och det är ju alltid nåt positivt!

Nä,nu e de sovdax... Simträning imorgonbitti! Ojojoj... =D

Buss & Kran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0