Massor med snö!

Shit pommefrite vad det snöar! =O
Ännu mer, verkar aldrig sluta. Trodde det skulle bli vår förut men det verkar som det dröjer ett tag till.
Hmm..
Mysigt på ett sätt, för man kan åka bräda ett tag till. Men tråkigt eftersom jag vill ut och cykla nu, och springa. Lite trött på löpbanden på gymmet nu.. =S

Ska köra mitt första pass som triathlon-klubben har nu ikväll =D Ska bli jättekul, det är ju rätt mycket träning man får göra själv, eller haka på andra när dom ska ut och cykla, springa o.s.v. Men jag tror jag börjar själv först, känns som dom på klubben har tränat rätt mycket mer och längre än mig. Men det får man ju ta ikapp(!)
Va och köpte en baddräkt, badmössa och simglasögon efter jobbet.
Det är ju lite man måste köpa iaf när man ska börja. Har väl lite bra tränings-kläder och en cykel-hjälm(!) kvar att köpa nu. Köpte en cykel för ett par veckor sen, en mountainbike så det kanske behövs ett par nya smalare däck också.. 
Är faktiskt lite nervös, prestationsångest eller vad man kallar det... =S *gaaah*




I sommar är det Stockholm Triathlon som gäller, den 23 Augusti. =) Ska köra Olympisk distans (tydligen) det innebär 1500m simning, 4 mil cykel och 1 mil springa.. Tydligen låg snitt-tiden på 2,5h så jag får väl ha det som målsättning =)

Men som sagt, det är ju rätt bra om snön dunstar bort nu så man kan komma ut lite..

Såååå... vad hände i helgen då?? Alex var här, han hade ju sportlov, så i fredags satt han, jag och Yess och tittade på gamla buskis-klassiker och drack en bärs/vin.. Vi matade oss igenom Stackars lilla Sven och Kostervalsen. Riktigt bra filmer och det är ju inte konstigt att man har den humorn man har.. Haha..

I lördags blev det en softar-dag, var bara hemma och pysslade och städade lite. På kvällen rasslade Jonna, Jimmy och Joel över på lite mat och ölspel. Riktigt nice och senare bar det av till Torekällberget. Jag och Jimpa kom in trots att vi inte nåt den gyllene åldern 25 ännu.. =) Det blev en rätt kul kväll, även om medelåldern på "berget" var något över oss, men vad spelar det för roll så länge man har kul!? Hihi..
Blev som vanligt en söndag i soffan..

Igår var jag och Yess på en föreläsning som handlade om sexualitet hos funktionsnedsatta. Va rätt intressant, litegrann kanske som en refreshing av sexualkunskapen i skolan men även mycket om hur man ska tänka och handla när man jobbar på boende. (Som Yes gör heltid och jag som vikarie) så ja, alltid lär man sig nånting. Man kan aldrig lära sig för mycket =)
Resten av kvällen kollade vi på gamla filmer från när Maykel var liten. Gud va sötis han var! Riktigt supergullig med alla sina små ord och hans sätt. Kunde inte slita mig så det blev rätt sent... =S

Nä, nu e de dax att utsätta kroppen för lite uber-träning!
Hoppas jag överlever.... =O

Hihi..

Kommentarer
Postat av: Micke W

Tjennna!

Din blogg e ju tok rolig o läsa :)

I like!

2009-03-12 @ 17:10:12
URL: http://bloggen.gunvald.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0