Hemslöjd och pirater!

Äntligen lite lugn och ro... Men dom säger ju att det tar 2 veckor innan man varvar ner och går in i semester-koman, kanske stämmer!? Verkar så...

Det har blivit mycket träning på sista tiden. Och det märks, jag är på världens bästa humör, går upp med tuppen varje morgon och mår kanon! Nackdelen är väl att ögonlocken börjar blinka redan vid halv tio på kvällen.. *hmm..* Vilket inte uppskattas av alla..

Yess har varit i Åre hela veckan med Målis, så Mayki har hängt i stugan med mormor och kurtan en hel del. Jag med eftersom jag kom på den briljanta iden att göra en egen tv-bänk! Med lite inspiration ifrån Jimmys hemmabygge, ok jag erkänner det.. Trist nog så hade jag lite otur när jag tänkte, och valde mahogny-bets.. Vilket är jättefint men inte så som jag tänkt ut att slutresultatet skulle bli i vardagsrummet, så jag ska nog måla om den till brun istället..

Ja just det, jag har signat på ett kontrakt hos Telgebostäder.. Jag ska flytta hemifrån, igen.. :o) Piraten lämnar skeppet, elefanten har dansat klart i glasbutiken, giraffen har kommit fram ur skostenen.. o.s.v.
Fick en 2:a här i Lina, i huset mitt emot fast lite längre bort...
Jaja, iallafall, kul att vara kvar i samma område, så man kan ha familjen kvar inpå knuten men ändå lite mer plats och ehm, privatliv..
Jag tar för stor plats, men har för lite och även om det är roligt, mysigt, skojigt, kul, hemtrevligt och alla andra positiva ord som finns så är risken att jag skulle bli för bekväm och aldrig flytta, haha.. Och det går ju inte, nånstans måste man rycka upp sig och göra nåt vettigt av sitt liv! Tänkte börja då, 1 september.. ;o)

Jag var med Mayki ocj Nina på Pigges Piratland i fredags. I 5(!) timmar, hade lust att trycka ner en badmössa i halsen på receptionist tjejen som glatt berättade att under sommarhalvåret får man vara inne hur länge man vill! *gahh* Ok, tänkte jag, solen skiner vi är utomhus och jag har med mig Pelle Sandstraks bok Mr Tourette, så det kanske går bra, om dom leker och moster solar, men nej...
...Pigges Piratland bestod av 6 uppblåsbara hoppborgar, så efter 15 minuter var ju det tråkigt och äventyrsbadet mycket roligare, visst, jättekul.. *suck* Om man tycke om kissigt vatten och falknäseungar som skriker och snor flytleksaker från andra.. *Grrr..* Men jag lyckades iallafall släpa ut dom med en timmes mellanrum genom att muta med pommes och glass så man fick ett par minuters vila mellan härjningarna.. :o) Och i slutändan blev det ändå en lyckad dag..




Idag var jag, Micke och Mats ute vid måsnaren och körde en tävlingsträning. Tanken var att det skulle bli ett par till men lata som folk är (!?) Fick vi nöja oss med oss tre. :o)
Det var riktigt kul, och bra väder. Jag körde en sprint distans, vilket innebär 600 m simning, 2 mil cykling,och 5 km löpning. Allt flöt på bra, det ända jobbiga var motvinden jag hade sista milen på cykeln. :o( Men det blir bara jobbigare och mer träning.. *positivt tänkande*
Vi var väl klara vid två tiden, då var det Roros pizza och sex and the city som gällde.. Somnade vid halv 4 och vaknade vid 6-tiden.. Heeeelt slut! Det tar nåt överjävligt på en att köra ett helt triathlon.. Men som sagt kul är det, och man märker så stora skillnader, att man orkar längre och mer och det är hela tiden en utveckling. Som dessvärre har drabbat den sociala biten av ens liv, varjefall den öl-supa-festa hela natten lång-sociala biten. Det känns inte som att det är värt att förstöra en hel veckas träning för att supa skallen i småbitar varje helg. Nästan 2 veckor eftersom man inte kan köra ordentliga pass de första dagarna efter. Har börjat trivas med livet på folkisar och att va social ändå.. Vi pratade om det idag efter tävlingen, och det är många som reagerat så efter att de börjat med triathlon. En prioriteringsfråga helt klart och inte värt att klia sönder hårbotten för, man ska göra det man känner för och mår bra av, det är väl det livet går ut på.. Eller?

Imorgon är Yess hemma igen och då blir det ett pass på Målis, sen blir det väl slappardagar till nästa vecka när vi drar upp till Idre och lever naturliv. Skitmysigt att semestra i Sverige, har man inte gjort det så har man missat något! www.idrefjall.se Hett tips! ;o)



 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0