Första semesterveckan - vilket kaos!

Ska man inte va utvilad när man kommer från semestern???
Det lär ju inte jag vara efter om det fortsätter i den här takten... *Ouf!*

Min semester startade med att jag fick gå upp 05.00 i måndagsmorse för att skjutsa andra semesterfirare till Arlanda. Sen hem och sparka upp Alex ur sängen för ett tidigt träningspass, vilket är rätt segt i vanliga fall och blev inte direkt bättre nu..
Sen hem, laga mat, fixa iordning innan det va dax att pysa iväg till Målis för ett vik-natt-pass.. Sen upp tidigt för att fixa med katten jag är katt-vakt åt denna vecka när semesterfirarna är borta..
Katten (som är vår katt Bob's bror) har ett sår på halsen som han får antibiotika emot hade ägnat hela natten åt att klia upp sitt sår.. Blodigt och grisigt fick jag runt en halsduk tills vidare.. Rasande fart ner till Trosa för att vårat animalen har brunnit ner, köper en tratt till den stackars katten... Sen är det dax för simträning ute vid måsnaren. Som blev iställt pga blixtarna ovanför hovsjö... *usch och fy* Så tillbaka hem till katten igen, på med tratten för att se om det funkar...
Klumpkatten går och trasslar in sig med tratten överallt så jag vågar inte lämna honom ensam, plockar med honom i reselådan och tar hem honom...
Han känner ju inte våra katter och ska inte göra det heller, delvis pga av såret och sen för att han blir ledsen av att vara ensam hemma sen... :(
Så, in med honom i mitt rum, (jag har assvårt att sova med katt-surr i örat men vad gör man inte för sötisen) kattmat, kattlåda och en vattenskål som vällts varje gång han ska dricka *öken*
Såret blir inte bättre och han är lös i magen av antibiotikan, dax för en tur till katt-besiktingen återigen i Trosa. In med Maykel och katten i bilen, ner till Trosa, undersökning + mediciner gick på en mindre förmögenhet, men troligtvis skulle han bli bättre, annars skulle det bli slut katt...
Jag och Mayki käkade pizza med Joel när vi ndå var där nere och stökade.
Telgebostäder ringer och sger att jag fått lägenheten jag varit och tittat på kvällen innan, *yeah* men ska lämna in anställningsbevis m.m. Jaja, jag ska... ..men när??
Hem igen, lämna Mayki och kolla ut paintbollbanan till helgen, full fart ut till Ing1.
Yess släpar upp mig till skärholmen för lite shopping.. Jag släpar med Yess till IKEA för lite shopping.. Köpte ett köksbord och stolar! *hamstring pågår* ;)
Sista minuten springer man in på Apoteket för att få ut medicinen till katten, det verkar vara fel(!!) det står hund på förpackningen, inte bra, sur personal, Emma trött!!
Emma åker hem och sover igen, sen är det träningsdax.. ..igen, som hamnat lite efter bland allt annat stök på listan, tar mig 9 km, sen blir det pannkakor hemma hos mormor och fix inför dagens paintball-skjutande. Och en sväng ut till malmsjön för att Alex skulle göra ett löptest, men Alex dök aldrig upp. Emma sur. Emma tänker inte lägga mer tid där utan visat intresse.
Gårkvällen/natten spenderades återigen med vik-pass på målis och allt vad det innebär. Sen idag har jag och Oscar varit ute och deltagit i en tävling ett kompisgäng anordnar varje år med olika uppdrag. Vår del i det var att vi skulle skjuta dom med paintboll-bollar när dom skulle ta sig till en flagga.. *Muahahaha..* Riktigt kul! Förutom att det va väntetid på ca 35-40 min mellan varje lag som kom..
Färdiga vid tre, hämtade Mayki i stugan och åt korv, sen hem och hopp in i duschen för att kliva ner på Flamingo och äta middag med tävlingsoffren.. Riktigt nice faktiskt, jätteroliga människor! :) Super plus! Tyvärr har min energi tagit totalt slut så jag orkade inte med en party-kväll, (plus att jag glömde ge semesterfirarnas fiskar mat och att hämta anställningsbeviset på jobbet..) men ser fram emot nästa! :D
Glömde jag skriva att katten diareéade ner hela mitt golv så jag fick sanera det och det övriga i rummet en kvart innan jag skulle på middagen...?? Hur hinner man med allt när man jobbar egentligen eller är det bara nu?? Nästa vecka ska jag bara slappa.. hoppas jag... och träna lite förstås! ;)

Ok! Jag kanske gnäller lite! Men va fan.. Bättre här än i nåns öra! Eller??

Nä nu ska jag ge katten sin medicin och hoppas det inte är nåt bajs i min säng, sen ska jag sooooova... *fan så skönt de ska bli*

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0