Pokerfejs & Norrköpingsfylla!

Öl-helg.. =) Fredagen börjad lite sansat med pokerspel hemma vid köksbordet, eller nja någorlunda sansat iallafall.. Så pass det kan bli, hihi.. Yess slutade jobba vid 8 snåret, och vid halv nio började det dyka in galet folk ;) Oscar, Maykel, Carlos och Sandra kom insusande med bussen. Karlsson kom förbi (bara för att det bjöds på tacos säkert =P) Och Roger tittade in.. Ett kärt återseende =) Jag stod för tacos lagandet och Carlos stod för dom egen hemgjorda poker-reglerna. Spela aldrig poker med chilenare ;) *haha* Vi hade riktigt kul men mycket "Håll käften, för fan" blev det.. Fast självklart med glimten i ögat! En platta Sofiero (nej det var inte jag som drack upp den) var vissa rätt överförfriskade och man får tacka våra grannar för dess tålamod... Amen! =) När man skjutsat hem alla nattgäster under lördagen var det bara att dunsta till systemet, inhandla mer öl, åka hem, hoppa in i duschen och åka iväg för att plocka upp Jimmy. Vi rejsade ner till Trosa och hem till Fuckfejs(Joel). Han var ju som vanligt nyvaken och bitter, hihi.. Nä, pigg och glad som en regnig, förlåt, solig vårmorgon! Efter att vi packat in min stackars lilla bil med packningen för att vara borta en(!) natt (såg ut som en ziggis-bil) tog vi en stadig för-fest-fika på Hannas Café innan vi rattade oss ner till Norrköping. Jag körde så grabbsen fick hinka bärs påvägen ner.. Gick rätt smärtfritt (om man inte frågar Gubben i den vita BMW:n på macken utanför Nyköping som Joel tvunget skulle kalla 40-talist, kapitalist-svin o.s.v.) =) När vi kom ner blev jag chockad över Lindas otroligt fina lägenhet, en 2:a med lite SATC-stylish konstruerad och från början av 1900-talet skulle jag gissa! Urfin men tydligen inte svindyr! Kanske dax att packa väskorna för Norrköping?? *Hmm..* Hur som helst, jag kände ju inte en kotte därnere förutom Jimpa, Joel och Linda, men det var jättekul ändå. Ska skriva upp "hur man minglar"-boken på min kom-i-håg lista! Under kvällen rasade det in massor av folk och bärsen flödade, iallafall i min strupe... *Hmm..* Vi gick väl ut nångång vid 12-tiden. Till Palace, riktigt bra ställe men jag hade svårt att gå rakt när vi skulle in. Men det ordnade upp sig tillslut.. Vet inte hur det gick till, kan ha berott på att man gick över till en och annan redbull-jäger istället för enbart öl.. Jag piggnade till och upptäckte vilket grymt bra uteställe det var! Stort som fxn med jättestor uteservering, bra musik och massor med folk, men ändå inte trångt! Bra, bra.. Jag och Jimmy tappade bort alla men fick tillslut tag på Joel när vi hoppat in i taxin för att åka hem. Lite purken för han trott att vi lämnat honom, och efter en taxiresa from hell så va vi tillbaka där vi började, i Lindas lägenhet.. Utan Linda.. Men hon lös inte alltför länge med sin frånvaro, utan stormade tillslut in som ett mindre åskmoln för att alla hade lämnat henne själv på Palace och dragit hem, på hennes födelsedag! Hon hade fått åka taxi själv på sin födels...o.s.v. Skapligt sur kan man säga.. =/ Morgonen därpå knackade huvudvärken på dörren och jag sov till 14.00 ungefär! Sen va det bara att sticka iväg och käka lite kina-mat för att sedan åka hela långa vägen hem... Söndagskvällen avslutades i soffan med godis, cola och Beck! En helt klart kul helg, som avslutades med en riktig söndagsklassiker! Och allvarligt... är det inte rätt nice att bara ligga i soffan och dega framför en gammal Beck-rulle en söndgskväll och känna sig trött men nöjd.. Det tycker iallafall jag! Hej Hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0