My new experience!

Man ska inte döma räven efter pälsen.
Eller vad säger man??

Va på La Isla igår med syrran. Hon skulle ha ett uppträdande med sin salsa-grupp så efter många timmars tjat så följde jag med. Har varit på La Isla en gång tidigare med henne och Joel, en "vanlig" kväll och hade väl sådär kul då!
Igår va vi iallafall uppe vid halv 7 tiden, tanken var att vi skulle va där senast klockan 6 för att dans-gruppen skulle gå igenom koreografin ett par gånger så att den satt ordentligt. Men som den tidsoptimimist min kära syster är så blev vi som vanligt försenade. =) Dom som känner henne vet..
Jag har lärt mig att det inte är nån idé att stressa på henne, det går inte fortare iallafall, så jag öppnade en kall Carlsberg och läste senaste numret av Veckans NU medans hon susade omkring som en blodtörstig mygga för att "hinna" göra sig klar (hon hade ju bara varit ledig sen 09.00 på morgonen så de e klart det blir lite tidspress å hinna med allt, hihi)

Hursomhelst, efter deras träning var det ju s k Drop In klasser nivå 1-5 beroende på hur mycket eller om man dansat innan. Jag tog ju självklart nivå 1. Hade gärna tagit nivå 0 men den fanns inte.. =S
Vi fick lära oss alla grunder inom salsan, både ensama och i par. Va riktigt kul, eftersom ingen kunde något så hade vår grupp nog roligast med alla snurrar och konstiga steg. Passet höll på i ca 2 timmar, och efter det började det droppa in en massa folk. Jag och Yess kilade iväg till McDonalds och tog en burgare innan det var dax för deras uppträdande.
Snett bakom oss på McDonken satt ett gäng med typ 4 tjejer och 2 killar i 16-års åldern och pratade, det var lite kul faktiskt för när man (iallafall jag) tänker på mig själv och hur jag är så känns det som att man skulle lika gärna kunna vara 16 och inte 24, det känns inte som man blivit äldre, utan är på deras nivå. Men motsatsen bevisades igår faktiskt. =) När man hörde deras prat om vad man skulle göra, och vem man skulle prata med för att komma in på det ena och andra stället. Vart man kunde köpa ut cigg nånstans o.s.v. Då kom jag faktiskt på att det är rätt skönt att inte vara i den åldern längre. Även om jag och Yess inte hade några problem att komma in på krogen när vi va alldeles för unga (självklart med hjälp av diverse falskleg, hihi) så var det ett litet uppvaknande, man är inte 15 längre, och saknar det inte heller. Även om man kan tro det ibland.

Vuxna, mogna och mätta gick vi tillbaka till La Isla när det var dax för Yessis uppträdande. Det var väldigt mycket folk då, men jag hittade Milenko att hålla tag i och han pressade fram oss så vi såg någorlunda bra iaf. =) Det var en jättebra uppvisning och kvällen fortsatte med salsa-dansande.. Yess försökte tvinga i mig massa bärs (hemska människa) fast när man svajat runt genom 10 salsa låtar fanns det bara en dryck att dricka, vatten!! Det vill säga, när man väl lyckat slita sig loss från dansgolvet =)
Riktigt skön stämning på folk också, man dansade med alla möjliga människor men inte alls så slemmigt som när man är ute vanligtvis. Det var lite svart-vit film över det. En dans och sen dansade man vidare, lite "Tack för dansen"-liksom..
(Förutom spännar-latinon i nivå 1 gruppen tidigare.. Efter kommentaren: -"If were having another dance, you need to let me take you out for a dinner.." fick jag en liten O.M.G-upplevelse och var tvungen att asgarva lite.. Ehm.. Har vissa problem med att INTE visa mina känslor ibland.. Men jag jobbar på det!)

Idag tog jag en promenad ner på stan när jag vaknade och åt lunch på Tratten med Jimmy, Yess och Mayki.
Sen blev det en tur på stan och sen en promenad hem igen, riktigt skönt att gå och bara lyssna på musik och tänka lite, ibland skulle jag kunna gå hur lång som helst. Man piggnar till av det.

Hemma såg det ut som hell, det gör det ibland med 3 vilda katter. Folk tror att man själv stökar till men det är faktiskt inte så...   ....alltid!
Åkte hem en sväng till mormor och Kurtan för att betala räkningar, vårat internet fungerar bara med sladd, eller oftast bara med sladd, inte alltid det funkar heller så det kändes som ett säkert kort att låna deras dator. Lite mer ordning där.. =)

Jimmy och Joel skulle ut i Trosa ikväll, tänkte åka ner och va lite social, ska upp på "triathlon-info-möte" imorgon bitti och ska va glad och pigg och nykter kl. 07.00 så jag hoppade det tåget, men det går fler =) Man har ju hela sommaren på sig att festa i Trosa!
Hämtade upp Mia i Hölö också när hon slutade jobbet så det kändes lite mycket att åka tillbaka igen för att sen åka hem igen o.s.v. =S

Det är många helger nu framåt som är inplanerade med roligheter så det blir nog en riktigt skoj vår om allt går som det ska! =D Men varför skulle det göra det(!?), det gör det ju aldrig annars... Hmm.. *Haha*

Nä, nu ska jag kolla slutet på "Meet the Fockers", äta upp mina salta katten och mysa med helvetes-katterna en stund, sen är det sovdax inför the big day 2morrow! =D



Simsalabim!


Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi jag känner din syster ganska väl :) Ibland undrar man varför hon har mobil telefon när hon varken svarar i den eller svara på sms haha Hon skickar sms om att hon vill ses och när man skriver vilka dagar som passar så får man inget svar tillbaks och då blir de ingen dejt...Jessica i ett nötskal haha- Hon är mer spontan och jag är mer planerare....ha det gött Linda

2009-03-03 @ 19:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0