Stressig vecka + Lugn helg = Nyttigt! =)

Förra veckan var en riktigt kul vecka, jobbig men kul! =) Hade inte en dag utan att det var något inplanerat.. Så den nyktra, lugna helgen var precis vad man behövde...

Joel fyllde år i tisdags, och vi firade honom med tårta och ballonger och lite paket i onsdags kväll. Chippen hade gjort en jättefin tårta med små figurer på och skrivit "Fuckface" på den, hihi.. Däremot fick han ingen sång =( Kom på det efteråt. Yess va på bröllop så jag hade Mayki med mig, och Nizze. Han skulle hälsa på sina knoddar och va på övernattningsvisit hos oss. Alltid lika kul när han dyker in och säger hej! =)

I torsdags fikade jag med Jonna, gud va kul det va att se henne igen. Det är så konstigt med folk man umgicks med jättemycket förut, man tror att dom försvinner för att man aldrig ses, men sen kommer det fram att dom bor kvar i stan, bara det att man aldrig springer på varann.. *jättemysko*
Man har ju lite att prata om när man inte setts på sisådär 3 år ungefär, det var kul att höra vad hon jobbade med och så nu när hon är klar med pluggandet.. Det händer väldigt mycket i folks liv egentligen, och säkert i sitt eget med, bara det att man inte reflekterar ver det.. *Hmm..* Därför är det bra att blogga, när man tror att det inte hänt ett skit på hur länge som helst kan man kika in och reminda sig lite ;o)

Efter Jonnas och min fika ringde jag Jani, han var i tok-stan och hälsade på Jimmy-Tiger. Dom satt hemma hos Tiger och drack en bärs så jag dansade in där innan jag rullade hemåt, hade ju ändå vägrna förbi lixom.
Kul att prata lite skit med dom också, man ses ju inte så ofta nu längre, tyvärr, när man inte jobbar ihop... =( Men det går ju att ändra på.

I helgen var det filmtema kan man säga. Jag och Jimmy var och såg Fredagen den 13:e, som säkert hade varit rätt mycket bättre om man inte haft ett gäng skrikande 14-åringar bakom sig =S som envisades med att prata sig igenom hela filmen om vad som kommer hända.. *usch för snorisar*
Va hos mormor och åt alla hjärtans dag middag också *mums* och lämnade en liten blomma till dom för att dom är bäst i världen! =) Tyvärr hade Elvis smaklökar fått fäste i blomman så den såg inte riktigt ut som den skulle längre... En blomma och sen avbitna strån.. *hmm..* Men de växer väl ut igen skulle jag tro.
Jimmy kom förbi på kvällen och åt chips och kollade film! =) Jag och Yess fick varsin ask med sega hjärtan =D Gulligt..
<3 Tack Jimpa, det värmde! =)

I söndags storstädades hela huset, och tvätten tvättades, speglar putsades, gräset klipptes, uteplatsen skrubbades.. Eller nja, kanske inte riktigt så, men jag var rätt duktig, fullt ös på stereon och fram med dammsugaren =) Ibland är det faktiskt rätt kul att städa.. ;o)

Jag och Yess tog en långpromenad runt i princip hela stan och småsurrade lite. Riktigt nice, va ju världens finaste väder!
På söndagskvällen rullade jag och Jimpa ner till Trosa, vi skulle egentligen ha tagit en fika med fuckfejs, men jag hann inte eftersom jag lovat att hämta upp Maykel och all städning och tvättande hade dragit ut på tiden. Däremot återförenades jag med min nessesär som tog en x-tra vecka i Norrköping sen förra helgen.. Kärt återseende! =)
Igårkväll var det Beck som gällde, missade tyvärr slutet eftersom Maykel vaknade och inte kunde somn om.



Såg ett program om Indianer rätt sent inatt också, när inte JAG kunde somna efter att Mayki somnat.. Hihi..
Rätt intressant att se att dom som lever så enkelt, jobbar och sliter så hårt, inte har nån TV, ingen bio, ingen bil, ingen sprit, inga (synbara) droger, ingenting västerlänskt alls kan verka så lyckliga och ha så roligt. Dom skojade och skrattade å badade och åt och mös framför brasan och kramades... Det är egentligen helt sjukt att vi väljer att leva våra liv som vi gör med all stress, alla ekonomiproblem en del har, den här status-jakten, att man måste hinna med allt, träna, jobba, umgås med vänner och familj, skaffa en karriär, va snyggast och smartast.. Usch egentligen, usch..! Dom gjorde allt i ett.. Och verkade hur lyckliga som helst. Konstigt kan man tycka men värt att tänka på. Vad är det egentligen som betyder mest? Hmm..

Kram och godnattis! =)

<3

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0