Mätt & Överraskad, men Mamma Mia fick stanna hemma..

Ouf, lite svårt för överraskningsfester, eller ja, jo det har jag nog blir för centrerat på mig liksom.. Eller vad man ska säga. Jag anade ingenting förrän Mayki började fråga om jag fyllde år idag och att hans och yessis "hemlis" skulle vara idag.. Hmm, då började jag tänka igenom dagen lite..
Jimmy frågade imorse om vi skulle ta en fika på eftermiddagen, men jag hade frågat Henke om vi skulle ta en fika, och Jonna ringde och ville fika så jag sa att vi kunde ses senare på kvällen, och här kommer mystik nr:1. Jimmy frågade om vi skulle se Mamma Mia efter allt fikande, hmm, han som undvikit den typ sen björn & benny föddes.. Sen har yess smygit med telefonsamtal och liknande sen i fredags. När jag kom hem och tänkte fixa min tvätt så hade hon flyttat tvättpluppen och erbjöd att hon skulle tvätta imorgon istället.. Hmm, mystik nr.2 Hela köket var fullt av grillspett(!) vilka ska äta frågade jag? -Du, jag, Oscar, Maykel, Alex, Maykis kompisar och Emils mamma, eftersom hon och Nettan hade bråkat.. Oooookej, tänkte jag inget mer med det, är det inte grillspett såp brukar köket ändå vara fullt av mat som grannskapet är välkommet in och ta för sig av så, ja, so what liksom...

Jag anade inget när jag fick tända grillen (eftersom jag alltid får ta den biten) och inte heller att det helt plötsligt var jag som fick stå med 7000 grillspett, brukar bli så så de va inte heller några konstigheter egentligen.. :) Iallafall när jag la ihop ett och ett så börja jag misstänka nåt när jag hörde den berömda ja må du leva sången utanför staketet, och där kom en liten samlad trupp... :) Blir rätt generad av sån uppmärksamhet så jag smälte nog ihop rätt bra med grillbriketterna.. Det blev en kul kväll med grill-middag, lite bärs och vin och jättetrevligt sällskap! Stort tack och stora kramen!

I övrigt har det varit en jättebra helg, en långtur till Ikea i fredags, med hur mycket gratis-korv man kunde äta, eftersom deras kortfunktions-system hade tagit semester, eller sagt upp sig.. En rätt fin gest kan jag tycka, det är ju faktiskt inte Ikeas fel att banken strular. Så man får väl tacka Ingvar för fredagsmiddagen! Haha..

I lördags blev det mer shopping, lite som behövs nu när man flyttar.. :S Men det är bara kul, längtar till man får plocka upp allt, inredningen is the shit.. Det är den roliga biten, synd bara att man måste ta den tråkiga biten och flytta allt... Hmm :(
På eftermiddagen blev det en långpromenad med syrran, sen va de bara att hoppa in i duschen för att möta upp D för en fika och biokväll, och lite RS6 åkning.. *wrooom* Kul som fan..

Vi såg "en sommar med Göran".. Så jxxla bra!! Ett måste att ha hemma i filmhyllan sen! :D


Idag har det blivit lite slipande på tv-bänken och kaffe & bulle hos mormor och kurtan, och sen ja som jag skrev blev inte planerna som planerat, men när blir dom det?? Men just den här gången gjorde det inget, hihi.. :)


Ska spöa kudden nu, så man är utvilad till ännu en arbetsvecka.. :)


Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: hellu

Hellu!



Tänkte höra hur man lägger upp personliga bilder som du har på din blogg , högst upp? Är det svårt?

Snart kommer min nya Lap top :) Längtar!!!



/Linda

2009-08-20 @ 10:14:45
URL: http://candywoman82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0