Inbrott =(

I onsdags hade vi inbrott i lägenheten mitt i natten! Yess kom inrusande till mig och sa att det var nå i köket, först förstod jag inte vad hon menade men sen när det kopplade va de bara på med kläder och upp fort som fxn! Dom tog en stereo och en dator som låg på köksbordet. Det var glas-splitter överallt eftersom dom hade kastat sönder rutan med en sten. Som tur va var inte Mayki hemma, och katterna hade legat och sovit med Yess i soffan så dom skadades inte heller. *phu* Vi ringde polisen och dom kom på 5 min(!) med både vanliga bilar och en hundbil, men dom hittade ingen. Efter förhör och "utredning" så åkte dom väl ca 6 på morgonen från oss och vid halv 7 kom Börje (vår värd) och ordnade så vi skulle få en ny ruta. Jag dunade in vid 7 tiden och sov till 9 ungefär. Vi ordnade med försökringsbolaget och lite sånt sen åkte jag och jobbade efter lunch, men satan va seg jag var. Både trött och lite omtumlad efetr det som hänt.. =/ Tyvärr händer ju sånt här varje dag hos många människor, och man tror aldrig att det ska hända hos en själv, men uppenbarligen gör de det. Ska önska mig ett baseboll-trä av tomten i år! =) Nä, men allvarligt det är bra att ha nåt sånt hemma, för jag hittade ingenting(!) som jag kunde ha me mig om jag skulle sprungit efter dom och de e ju rätt illa... Man plockar ju inte med sig slaktarkniven direkt(!) och inte stekpannan heller...

Jaja, på kvällen blev det bara mys hemma, med lasagne, glögg och lite allmännt surr om det som hänt.

Igår, (fredag) blev det Madagaskar 2 med Jimpa och Joel. Den va ju skit-bra, kritikerna kan ju bara gå och hänga sig som tyckte att den var dålig! Sen blev det lite crusande med "sommar och sol" - nercabbat (eller iaf öppen taklucka) i parkeringsgaraget på heron och en tur i södertälje. Jimmy och Joel har juh inte riktigt alla turkar i kemtvätten(!) Hihi, men dom e sjukt, sjukt roliga! Känner nån dom?? Uuuundeeeerbara människor! =D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Basebollträ kan jag fixa men vad e ett försökringsbolag???????

2008-11-23 @ 00:13:53
Postat av: Linda

Ojj vad läskigt...tur att ni inte blev skadade...Usch...tur att inte mayki var hemma...

kram på er

2008-11-23 @ 12:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0