Nu e're jul igen å nu e're jul igen...

Känns inte riktigt som jul va!? Igår morse va det visserligen fint väder, men hallå det kunde ju lika gärna varit en tidig vårmorgon i början av april! Man behöver ju inte ens skrapa rutan på bilen... ....vilket man ändå inte hade behövt eftersom man har bilen stående i garage(!) =P Men ändå! Va e de frågan om! (Igen!) Börjar bli trött på frågan om va det är frågan om.. Hmm..
Igår va jag och Jimmy uppe på netonet och handlade julklappar! Eftersom jag va helt död efter dan i sthlm i lördags så blev det en nykter lördagskväll, glömde t.o.m bort att ringa chippen som skulle ha lite partaj hemma hos sig... ...sorry stumpan, men ja va verkligen helt slut! De va bara 2 skinkmackor på julknäcke och senap sen va de godnatt!

Hade jätteskoj i lördags i sthlm med mormor och Yess förresten.. Vi gick på stortorgets julmarknad, drack glögg, åt som vanligt lunch på Michelangelo på Västerlånggatan i Gamla stan, gick in i princip "alla" affärer (eftersom Yess va med!) ;) Hihi.. Vi hittade varsit på renhorn med jättesöta öron på som vi bestämde oss för att ha på oss resten av dan och sprida lite julglädje i den gråa stockholms-stressen , vilket också uppskattades av nästan alla förutom mormor...
...hon vägrade till en början att gå bredvis oss och försökte hela tiden att gå lite före eller lite efter.. =D Men hon gav sig efter ett tag.. Stackarn.

Igårkväll studsade jag hem till Jimmy för att kolla på film, efter att i ca 3 timmar suttit limmad på blocket för att kolla in platt-tv:ar och bioljud! (Tack Jimmy för att du så envist skulle kolla på alla dina obligatoriska kärring-serier på söndagskvällar!) För nu har jag faktiskt hittat ett par grejer jag ska kolla in imorgon! *Whiiie!*
Vi såg två filmer, först Asterix och Obelix och sen 1408, en riktig skräckis , faktiskt bättre än de flesta jag sett på senare tid!
A & O e ju sååååå bra... "höhö... vikingar e inte riktigt kloka...höhö"

Natten va inte riktigt lika skoj! Vaknade helt svettig och vett-skrämd vid 2 tiden av en mardröm!!! Usch usch usch.. Hatar sånna! Skitläskigt, vågade inte ens gå upp och dricka vatten... När jag väl vågade (efetrsom jag inte heller vågade somna om igen) så fick jag nästan en hjärtinfarkt när jag mötte Pablo i mörkret i hallen påväg till muggen! =O
Tillslut kunde jag iallafall somna om igen, å de blev inga fler mardrömmar den natten som tur va... Sov jättegott med alla små missar bredvis mig ända till 11 imorse.. sen va de bara att åka iväg till målis.. har natten så jag slutar 09.00 imorgonbitti, då e de bara ut å inhandla de sista julklapparna!! =D

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0